Anlita SEO PROFFSEN
Att optimera sina texter för sökmotorer är inte bara förnuftigt, det är nödvändigt att man vill rankas högt på Google. Kanske har du bestämt dig för att anlita en SEO-byrå för din sökmotoroptimering ? Det kan vara bekvämt på kort sikt, men på lång sikt betalar du för att själv vara en SEO-proffs! En uppgift för content marketing är att förse webben med material som både läsare och sökmotorer gillar. Detta minimerar också riskerar att tappa placeringar om du slutar betala för sökmotoroptimering eller ren marknadsföring; försök att få in SEO i din löpande textproduktion och ha det alltid i åtanke. Med tiden blir det lika naturligt att använda rätt sökord som att skriva punkt och kommatecken.
Fokusera på SEO TEXT
Att fokusera på SEO-text och innehåll är ett smart och långsiktigt sätt att se till att din webbplats rankas högt i Googles sökningar och stannar där. Så hur kan du göra det? Nedan följer en sammanfattning av de viktigaste sakerna du kan göra för att optimera din text och få fler nya affärer!
1. Gör en sökordsanalys och ta fram dina egna sökord Innan du börjar skriva eller fortsätta producera innehållet är det viktigt att göra en analys och identifiera nyckelord och sökfraser som du vill ranka för. Det är klokt att först ta reda på vem som rankar högt för dessa sökord. Tänk inte bara på vad dina kunder tydligt letar efter, utan också på var du kan vinna mark och ranka högre.
2. Var en professionell SEO och skriv för både din målgrupp och Google. Du kan inte lura Google. Tvärtom kommer du att straffas om din ranking sjunker; Google är uppmärksam på många saker. Om du t.ex. använder nyckelord för ofta ser Google det som fusk och kommer att straffa dig och eventuellt sänka din ranking. Tänk på att använda nyckelorden så naturligt som möjligt i din text, dvs. inte för ofta eller för lite. Använd om möjligt många ord och synonymer som är relaterade till dina nyckelord. Är det svårt att hitta rätt balans? Visst, men det är värt att ta sig tid att skriva meningar som engagerar läsarna och tillfredsställer Google.
3. Rankning är en färskvara – har alltid din position i åtanke Har du en välutvecklad webbplats, publicerar innehåll regelbundet och din ranking i sökmotorerna stiger? Grattis – du befinner dig för närvarande i en bra position. Men nu är det inte läge att sitta still i båten. Rankingen förändrar hela tiden och ju mer du vet om vad du gör, desto lättare är att behålla en bra position. Det är en ständig kamp om toppplaceringarna, så det är en bra idé att skapa rutiner för att hålla koll på dina placeringar.
4. Uppdatera dina texter och ditt innehåll regelbundet När du vet din ranking och position behöver du uppdatera ditt innehåll därefter. Om du plötsligt sätter in att du rankas mycket lägre för vissa sökord än tidigare är det dags att se över din text och annat innehåll och kanske utveckla nytt. Detta måste göras ofta om du vill vinna mark med ofta använda ord och fraser.
5. Håll jämna steg med tiden! Håll inte bara koll på vad som händer med dig, utan också vad som händer i sökmotorvärlden – Google uppdaterar ständigt sina algoritmer och sökmetoder. Vad du behöver tänka på för att optimala din ranking kan ändra vilken dag som helst, så håll koll på förändringarna. Behöver du hjälp med att skriva sökmotoroptimerad text? Att skriva sökmotoroptimerad text kräver tid och kunskap. Behöver du hjälp? Vi är professionella SEO copywriters. Oavsett om du är frilansare eller ett stort företag kan vi hjälpa dig med SEO-texter. Om du vill ha hjälp, skicka ett e-postmeddelande till [email protected]